مهدی خزعلی؛ 'بیش از ۵۰ روز اعتصاب غذا'
نوشته شده توسط : blpwjob
مهدی خزعلی، وبلاگ‌نویس منتقد حکومت ایران

مهدی خزعلی، وبلاگ‌نویس منتقد بیش از پنجاه روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد

با گذشت بیش از ۵۰ روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، فعال سیاسی و وبلاگ‌نویس زندانی منتقد حکومت ایران، گفته می شود که اطلاع دقیقی از وضعیت او در دست نیست.

سایت کلمه، نزدیک به مخالفان دولت ایران، با انتشار گزارشی مبنی بر اینکه "ماموران امنیتی بند ۲۰۹ زندان اوین آقای خزعلی را از بند ۳۵۰ خارج کردند"، اعلام کرده که از "وضعیت این زندانی سیاسی اطلاعی در دست نیست."

به گزارش کلمه، "در زمان انتقال آقای خزعلی، وی از فرط بی‌حال با عصا حرکت می‌کرد."

پیشتر قوه قضائیه ایران آقای خزعلی را به تحمل ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

بر اساس گزارش ها، آقای خزعلی که روز ۷ اسفند برای دریافت و مطالعه حکم صادره توسط قاضی پیرعباسی از زندان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برده شده بود، بر اثر ضعف زمین خورد و ماموران زندان به سرعت او را به زندان باز گرداندند.

آقای خزعلی از زمان آخرین بازداشتش در اعتراض به آنچه که روند غیرقانونی بازداشت و نگهداری خود می خواند، دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی سیاسی در طول ۵۱ روز اعتصاب غذا، چندین بار به بهداری اوین منتقل و یک بار هم به بیمارستانی خارج از زندان فرستاده شد، اما اعتصاب غذای خود را نشکست.

آقای خزعلی در پنجاهمین روز اعتصاب غذایش (۸ اسفندماه) که همزمان با سالگرد ازدواجش بود، در نامه‌ای از داخل زندان به همسرش نوشت: "امروز این بسیجی دیروز در چنگال کسانی اسیر است که رنگ جبهه را ندیده‌اند. اینها قصد جانم را کرده‌اند و من آماده جانبازیم. این بار از [بند] ۳۵۰ [زندان اوین] برایت هدیه تازه‌ای دارم. کار دست آزاد مردان در بند."

برخی از چهره‌های سیاسی از جمله محمد خاتمی، فاطمه کروبی، احمد منتظری و یا خانواده‌های شهید باکری و همت از آقای خزعلی خواسته اند که به اعتصابش پایان دهد، اما او این درخواست ها را نپذیرفته است."

محمد نوریزاد، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد حکومت ایران نیز در نامه‌ای به مهدی خزعلی نوشت: "نمی‌گویم اعتصابت را بشکن اما به این بیندیش که برای کرکس‌ها فرقی نمی‌کند این لاشه متعلق به ردپای هزار هزار شهید و هزار هزار انسان آروز به دل باشد یا مهدی خزعلی."

آقای نوریزاد در بخش دیگری از این نامه نوشته است: "برای جماعتی که ضایعه را در چهار ستون این کشور می‌بینند و آن را آرامش و امن تبلیغ می‌کنند، دفن خواسته‌های تو و یک ملت برایشان سنگین نیست."

در همین حال آقای خزعلی روز سوم اسفندماه با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئولان زندان اوین، نوشته است در صورتی که بر اثر ادامه اعتصاب غذا جان بدهد، "تنها پزشکان اعزامی از سوی سازمان ملل و سایر جوامع بین المللی"، مجاز به کالبدشکافی جسدش خواهند بود.

مهدی خزعلی که فرزند ابوالقاسم خزعلی، از روحانیون محافظه‌کار مجلس خبرگان ایران است، بعد از آخرین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، چندین بار بازداشت شد.





:: برچسب‌ها: دوستان , آسیا , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: